زيســـت زنـدگــــي


زيســـت زنـدگــــي

about links Categories Home Design

منابع طبيعي و آلودگي محيط
-
فرسايش خاک:

 

استفاده بيش از حد خاک و يا از بين رفتن پوشش گياهي به خاطر چريدن بيش از حد دامها، باعث مي شه که با وزش باد و يا جاري شدن آب، خاک پر ارزش سطحي از بين برود. و مشکل بزرگ فرسايش خاک بوجود بياد. متاسفانه استفاده بي رويه از خاکهاي با ارزش حاشيه در فعاليتهاي شهرسازي، جاده سازي و غيره مشکل کمبود خاک کشاورزي رو حاد کرده.

کمبود منابع آب شيرين:

کشور ما از ديرباز به خاطر اينکه در منطقه گرم و خشک کره زمين قرار گرفته، با کمبود آب روبرو بوده. در سالهاي اخير اين کمبود خيلي بيشتر شده. مصرف بي رويه آب در شهرها که علت اصلي اون رشد بي رويه جمعيت شهريه، يکي از دلايل عمده کمبود آبه.  کشاورزي و صنايع مختلف به آب نياز فراوون دارن. مثلا" در تهران در چند سال اخير، مرتبا" از آب چاهها استفاده مي شه که نه تنها کيفيت پاييني دارن، استفاده از اونها منجر به نابودي زودرسشون خواهد شد.

 

 

پايان يافتن نفت:

 

نفت مهمترين عامل در به حرکت در آوردن صنايع در تمام جهان مقدار ذخاير نفتي جهان حدود 900 ميليارد بشکه تعيين شده که با ميزان مصرف فعلي، تنها براي 40 سال کافيه. بنابراين در آينده نزديک، بحران انرژي هم به ساير مشکلات اضافه مي شه.

مشکلاتي مثل گرم شدن هواي کره زمين به خاطر افزايش دي اکسيدکربن، ايجاد فاضلابها و آزادکردن مواد مضر شيميايي و صنعتي در طبيعت و مهمتر از همه از بين رفتن لايه ازون که حافظ ما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشيد از مشکلات ديگه ناشي از افزايش بي رويه جمعيت و بي توجهي به محيط زيست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: